De laatste wens van je nabestaande

Samen met startup Time to say Goodbye hebben we onderzocht of mensen een service willen gebruiken die nabestaanden ondersteunt met een persoonlijke, bijzondere uitvaart te organiseren.

Forty &

Status

We hebben de eerste validaties afgerond en deze zijn veelbelovend. Op dit moment zitten we in de pilotfase om het concept op grotere schaal te testen.

Deliverables

Gevalideerd probleem; gevalideerde doelgroep; gevalideerde oplossing; concept design; landingspagina

Bigger Picture

Afscheid nemen van een dierbare is een emotioneel zware periode waarbij de nabestaanden ook de verantwoordelijkheid krijgen over praktische zaken. Iedereen wil een waardig afscheid voor de overledene. Ze willen hun wensen vertegenwoordigen maar ook waarborgen dat degene op de juiste manier herinnerd zal worden. Deze druk leidt tot stress, vermoeidheid en uiteindelijk nog meer negatieve emoties.

Uitdaging

Hoe kunnen we nabestaande ondersteunen bij de keuzeprocessen om de uitvaart van een dierbare passend en bijzonder te maken? Welke waarde zien mensen in zo’n service?

Probleem

Op welk probleem focusten we ons?

Als mensen op dit moment een dierbare verliezen voelen ze de druk om een waardig afscheid te organiseren dat ervoor zorgt dat de overledene op een goede manier herinnerd wordt. Omdat de laatste wens van een overledene in veel gevallen niet bekend is, is dit lastig. Het standaard draaiboek van de begrafenisondernemer biedt weinig hulp en laat alleen standaard opties zien wat het moeilijk maakt om de juiste keuzes te maken.

Oplossing

Met welke oplossingen kwamen we?

Time to say Goodbye is een digitale tool die mensen helpt de laatste wens van de overledene zo goed mogelijk te achterhalen. Het inspireert door te laten zien hoe deze op een bijzondere, persoonlijke manier kan verwezenlijken én biedt de mogelijkheid direct een aantal belangrijke zaken te regelen zoals het boeken van bijzondere locaties, artiesten, tekstschrijvers, stylisten, fotografen en videografen. Zo kan de gebruiker eer aan het leven van de overledene doen met een waardig en uniek afscheid.

No items found.
Simulatie

Hoe reageerde de doelgroep op de oplossing?

Na interviews met respondenten in de doelgroep hebben we geleerd dat mensen Time to say Goodbye willen gebruiken voor het inzicht en overzicht van mogelijkheden om zo een bijzondere uitvaart te organiseren. Daarnaast bleken de korte lijntjes met de bijzondere leveranciers ook erg waardevol om concrete en toepasbare plannen te maken.

Pilot

Hoe ging de test met het MVP?

Groei

Hoe reageerde de doelgroep op de oplossing?

Tot hier

Meer weten?
Vrijblijvend sparren?

Kom maar door met die uitdagingen!

Neem contact op met
Jan-Willem
Team
Forty team

Matthijs Wijnands

Innovation strategist & junior partner

Rosa Hendrikx

Service/UX designer
In samenwerking met

Selena Visser ; Marieke Hurkens ; Een kijkje nemen op de website

Terug naar overzicht
Balkje om te klikken op dienst, case of verhaal over innovatie en Venture Building. Blauwe lijn.