Voor veel organisaties is beveiliging een complex en onbelangrijk onderwerp. Daarom hebben we, samen met SIDN, Cybersterk ontwikkeld: een begrijpelijke security dienst voor MKB’ers.
Op dit moment worden meerdere experimenten uitgevoerd om zoveel mogelijk klanten te binden.
Digitale veiligheid is steeds belangrijker, maar MKB’ers onderschatten regelmatig het belang van hun online beveiliging. Begrijpelijk, maar gevaarlijk. SIDN vindt het haar verantwoordelijkheid om daar verandering in te brengen. Met Cybersterk willen we het voor bedrijven veiliger maken om zaken te doen.
We begonnen met diepte-interviews met ondernemers om te achterhalen hoe belangrijk zij online veiligheid vinden en welke behoeften ze op dat gebied hebben. Uit onze gesprekken bleek dat ondernemers hun online veiligheid erg belangrijk vinden. Daarbij willen ze graag inzicht krijgen in de kwetsbaarheden van hun bedrijf, maar vinden ze online beveiliging moeilijk te begrijpen. Zo vonden we een behoefte en een probleem die we graag wilden aanpakken.
We bundelden onze krachten met SIDN en ontwikkelden het concept ‘CyberSterk’. CyberSterk integreert twee technische beveiligingsoplossingen: een cloudgebaseerde websitescan met een apparaat dat het online verkeer en de hardware binnen een bedrijf monitort. De resultaten van de scans worden gepresenteerd op een eenvoudig dashboard en in duidelijke en eenvoudige bewoordingen uitgelegd. Voor ondernemers de perfecte tool om de online beveiliging van hun bedrijf te bekijken en te verbeteren.
Omdat distributie van de oplossing zou gaan via een partnerkanaal, moesten we CyberSterk bij twee doelgroepen valideren: verkooppartners en MKB’ers. Onder verkooppartners hebben we het concept eerst via interviews gevalideerd. Vervolgens werkten we het concept verder uit in een landingspagina, waar bedrijven zich konden opgeven als CyberSterk verkooppartner. We namen ook interviews af onder MKB’ers, en met behulp van een SEA campagne trokken we hen naar de website van CyberSterk om in aanraking te komen met ons product. Beide experimenten lieten veelbelovende resultaten zien en met die uitkomst besloten we over te gaan tot de bouw van een MVP.
Samen met SIDN zijn we een pilot gestart om te testen of onze oplossing ook zou werken in een live-setting en om de koopintentie verder te valideren. Tijdens de pilot hebben we, naast verkoop via partnerbedrijven, ook een direct verkoopkanaal richting MKB’ers ingericht. Dat deden we om ervaring op te doen met de verkoop van ons product, te leren over productgebruik en direct met klanten in contact te komen. De learnings die we op hebben gedaan via ons eigen verkoopkanaal deelden we vervolgens weer met de verkooppartners. En vice versa.
Samen met SIDN zijn we een pilot gestart om te testen of onze oplossing ook zou werken in een live-setting en om de koopintentie verder te valideren. Tijdens de pilot hebben we, naast verkoop via partnerbedrijven, ook een direct verkoopkanaal richting MKB’ers ingericht. Dat deden we om ervaring op te doen met de verkoop van ons product, te leren over productgebruik en direct met klanten in contact te komen. De learnings die we op hebben gedaan via ons eigen verkoopkanaal deelden we vervolgens weer met de verkooppartners. En vice versa.
Al snel vonden we veel tractie binnen de transport en logistiek sector, terwijl de groep bedrijven met gevoelige informatie vaak al een oplossing in huis had. Nu er meer zicht is op een kansrijke doelgroep draait het om veel experimenteren en onze propositie zorgvuldig onder de loep te nemen.
Kom maar door met die uitdagingen!
Jan-Willem van Beek
Bas van Bokhorst
Arjan Middelkoop | SIDN ; Daisy Rasing | SIDN ; Chris Siegers | Greenberry ; Alain Dujardin | Greenberry ; Sarah Räkers | Greenberry