Als innovatiebureau creëren we snel concrete oplossingen die aansluiten bij de behoeften van jouw doelgroep. Onze focus ligt op het managen van risico's, van het ontwikkelen van proposities en businessmodellen tot het realiseren van vernieuwing.
Combineer Design Thinking met Lean Startup en je krijgt de beste aanpak om snel en gedegen te innoveren. Wij hebben die opgedeeld in drie fasen. Samen kijken we in welke fase het concept zit en welke stappen er nog gezet kunnen worden om de nieuwe proposities en businessmodellen succesvol op de markt te zetten.
Ontwikkel je idee
Het vertrekpunt ligt altijd bij de behoeften van de doelgroep, ontdekt via exploratief onderzoek. Op basis hiervan worden de eerste ontwerpen gemaakt. Vervolgens wordt op grote schaal getest of de doelgroep bereid is te betalen voor het concept.
Verbeter je concept
Vooruit willen betekent dat je keuzes moet maken waarvan je de uitkomst nog niet weet. Met het testen en bouwen van protoypes en een Minimum Viable Product (MVP) beperk je de risico's op het verspillen van geld en tijd aan verkeerde keuzes. Daarnaast krijg je inzicht in het werkelijke gedrag van je gebruikers.
Het maakt niet uit of je een gevestigde corporate, MKB of startup bent: als je een propositie of business model nieuw op de markt zet, kunnen daar risico's aan zitten. Daarom zijn wij met onze kennis van het innovatieproces en ondernemerschapsmentaliteit een partner die het zo makkelijk mogelijk maakt om kansrijke ideeën te lanceren.
Hetgeen waar wij goed in zijn is de aanpak van innovatie: we maken van niets iets. We hebben uitgebreide ervaring met Design Thinking en Lean Startup, maar ontwikkelen ons ook verder op relevante onderwerpen in ons veld zoals Systemic Design en Gen AI. De expertise van ons team stelt onze partners in staat om kansrijke producten en diensten op de markt te zetten.
Als we ergens beginnen zijn we ons heel erg bewust van het privilege om de moeilijke vraag te mogen stellen. Zo duiken we snel in een organisatie en maken we kennis met zowel de structuur als de in-house kennis van het domein. De strategen en ontwerpers kunnen zich zo snel onderdompelen in een cultuur of onderwerp.
Het spotten van kansen en ontdekken van trends is een belangrijk onderdeel van innovatie. Niemand kan in de toekomst kijken, maar toch zien we bepaalde veranderingen in technische mogelijkheden of klantbehoeftes aankomen. Hierdoor zijn we snel op de hoogte van interessante gebieden om in te ontwikkelen.
Kom maar door met die uitdagingen!